Obchodné podmienky
Obchodné podmienky
Všeobecné obchodné podmienky
Spoločnosti GREEN – SWAN PHARMACEUTICALS SR, s.r.o., so sídlom Zoltána Kodálya 769/29, Galanta 924 01, IČO: 36 248 835, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Trnava, oddiel: Sro, vložka č.: 13428/T (ďalej len ako „GS“ alebo „obchodník“)(ďalej len „VOP“).
I. Všeobecné ustanovenia
1.1. Tieto VOP sa vzťahujú na zmluvné vzťahy, ktoré vzniknú medzi GS ako obchodníkom a kupujúcim uzatvorením kúpnej zmluvy a tvoria súčasť každej kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi zmluvnými stranami. Kupujúcim môžu byť tak fyzické osoby, ako aj právnické osoby.
1.2. Vyplnením objednávkového formulára „Objednávka“ a potvrdením oboznámenia sa s týmito VOP (ďalej len „objednávka“), kupujúci vyhlasuje, že sa oboznámil s týmito VOP obchodníka, ktoré tvoria neoddeliteľnú súčasť každej kúpnej zmluvy a sú stále prístupné na webovej stránke obchodníka.
1.3. Obchodník je aj prevádzkovateľom systému elektronického obchodu prevádzkovaného prostredníctvom internetovej stránky obchodníka (ďalej len „obchod“).
1.4. Na zmluvné vzťahy (ako aj ďalšie právne vzťahy, ktoré môžu zo zmluvného vzťahu vyplynúť) s fyzickými osobami, ktoré pri uzatváraní kúpnej zmluvy podľa týchto VOP nekonajú v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, sa vzťahujú okrem všeobecných ustanovení zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov, aj osobitné predpisy, najmä zákon č. 108/2024 o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov , zákonom č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z. z. v znení neskorších predpisov.
1.5. Na zmluvné vzťahy (ako aj ďalšie právne vzťahy, ktoré môžu zo zmluvného vzťahu vyplynúť) s právnickými osobami, resp. s fyzickými osobami – podnikateľmi, sa vzťahujú ustanovenia zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení.
1.6. Kupujúcim je každá osoba (fyzická alebo právnická), ktorá vyplnila a odoslala objednávku prostredníctvom webovej stránky obchodníka, obdržala emailové oznámenie o prijatí objednávky a uhradila alebo sa zaviazala uhradiť kúpnu cenu. Kupujúcim je taktiež každá osoba, ktorá zadala objednávku telefonicky, alebo zaslaním emailu a emailom potvrdila akceptovanie cenovej ponuky obchodníka a VOP.
1.7. Objednávkou sa rozumie kupujúcim vyplnený a odoslaný objednávkový formulár „Objednávka“ spracovaný systémom internetového obchodu. V prípade, ak kupujúci nevyužije možnosť objednania prostredníctvom objednávkového formulára v zmysle predchádzajúcej vety, za objednávku sa považuje aj telefonická objednávka, alebo objednávka zaslaná emailom, alebo poštou na adresu obchodníka.
1.8. Objednávka obsahuje informácie o zákazníkovi a o objednanom produkte. Na základe objednávky je kupujúci vyzvaný na úhradu kúpnej ceny, a to vo forme, ktorá je uvedená na Internetovej stránke v časti eshop a ktorú si kupujúci zvolí. V prípade, ak kupujúci nevyužije možnosť objednania prostredníctvom objednávkového formulára, ale vykoná objednávku telefonicky, alebo zaslaním emailu, alebo poštou na adresu obchodníka, obchodník zašle kupujúcemu cenovú ponuku emailom. Faktúra za objednaný tovar je kupujúcemu doručená priamo s tovarom v papierovej forme.
1.9. Produktom sa rozumie tovar, ktorý sa nachádza v ponuke obchodníka. Hlavnými vlastnosťami produktu sú:
– názov produktu
– fotografia produktu
– cena produktu
– špecifikácia podľa povahy
1.10. Spotrebiteľom je v zmysle § 52 ods. 4 Občianskeho zákonníka fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.
II. Registrácia na Internetovej stránke, vytvorenie Užívateľského profilu
2.1. Na Internetovej stránke www.gsklub.sk, na ktorej je prevádzkovaný obchod (ďalej len ako „Internetová stránka“) má kupujúci alebo iná fyzická osoba ako používateľ Internetovej stránky možnosť vykonať registráciu na Internetovej stránke. Registrácia na Internetovej stránke je bezodplatná.
2.2. Registrácia podľa predchádzajúceho bodu VOP spočíva vo vyplnení registračného formulára, ktorý je používateľ povinný vyplniť pravdivo.
2.3. Súčasťou registrácie na Internetovej stránke je informovanie používateľa Internetovej stránky o spracovaní osobných údajov GS. Zásady spracovania osobných údajov nájdete tu.
2.4. Odoslaním registračného formulára požívateľ Internetovej stránky deklaruje pravdivosť ním uvedených údajov v registračnom formulári. V prípade akejkoľvek zmeny údajov uvedených v registračnom formulári, je používateľ Internetovej stránky povinný vykonať ich aktualizáciu v užívateľskom profile.
2.5. Užívateľský profil je vytvorený ihneď po odoslaní registračného formulára. Ak tieto VOP neustanovujú inak, existencia užívateľského profilu je výlučne na vôli používateľa Internetovej stránky, ktorý môže Užívateľský profil kedykoľvek zrušiť, a to postupom uvedeným v týchto VOP.
III. Zrušenie Užívateľského profilu
3.1. Používateľ Internetovej stránky je oprávnený zrušiť svoj užívateľský profil, a to bez udania dôvodu a kedykoľvek počas trvania užívateľského profilu. Používateľ Internetovej stránky môže svoj Užívateľský profil zrušiť len na základe predchádzajúcej žiadosti používateľa Internetovej stránky o zrušenie užívateľského profilu zaslanej na e-mailovú adresu eshop@gsklub.sk GS bez zbytočného odkladu, t.j. najneskôr do 3 dní odo dňa doručenia žiadosti používateľa Internetovej stránky o zrušenie užívateľského profilu zruší užívateľský profil daného používateľa Internetovej stránky a po uplynutí 3 rokov od zrušenia užívateľského profilu vymaže jeho osobné údaje viažuce sa k užívateľskému profilu; týmto nie sú dotknuté práva používateľa Internetovej stránky ako dotknutej osoby v zmysle príslušných právnych predpisov upravujúcich ochranu osobných údajov a Zásad spracovania osobných údajov (Zásady spracovania osobných údajov nájdete tu). Zrušením užívateľského profilu stráca používateľ Internetovej stránky prístup k službám a informáciám poskytovaným len v rámci Užívateľského profilu.
IV. Objednávka produktu – uzatvorenie kúpnej zmluvy
4.1. Elektronická objednávka produktov uskutočnená formou vyplneného objednávkového formulára „Objednávka“ a následná úhrada kúpnej ceny vo forme zvolenej kupujúcim je návrhom na uzavretie kúpnej zmluvy zo strany kupujúceho. Kúpna cena sa považuje za uhradenú dňom pripísania peňažných prostriedkov na účet obchodníka.
4.2. K akceptácii objednávky produktov zo strany obchodníka, a teda k uzatvoreniu kúpnej zmluvy dochádza na základe písomného potvrdenia (elektronicky) prijatia objednávky alebo potvrdenia o pripísaní kúpnej ceny na účet obchodníka pričom obchodník zároveň informuje kupujúceho, že produkt bol zadaný na odoslanie.
4.3. Návrhom na uzatvorenie kúpnej zmluvy sa rozumie rovnako zaslanie cenovej ponuky vyhotovenej obchodníkom na základe telefonickej alebo emailovej objednávky kupujúceho. K uzatvoreniu kúpnej zmluvy dochádza v tomto prípade písomným potvrdením (elektronicky) cenovej ponuky kupujúcim.
4.4. V prípade objednávky prostredníctvom objednávkového formulára „Objednávka“, je kupujúci povinný zaplatiť obchodníkovi kúpnu cenu vopred alebo pri prebratí tovaru od kuriéra alebo pri prebratí na pošte, v opačnom prípade nedôjde k uzatvoreniu kúpnej zmluvy.
4.5. V prípade objednávky v zmysle bodu 3 tohto článku VOP, je kupujúci povinný zaplatiť kúpnu cenu na základe faktúry vystavenej a doručenej obchodníkom kupujúcemu. V prípade omeškania kupujúceho s úhradou kúpnej ceny, má obchodník nárok požadovať zaplatenie zmluvnej pokuty vo výške 0,05% z dlžnej sumy za každý aj začatý deň omeškania.
4.6. Kúpna zmluva sa uzatvára na dobu určitú a zaniká splnením záväzkov obchodníka a kupujúceho.
4.7. Obchodník jasným, jednoznačným, zrozumiteľným a nezameniteľným spôsobom informoval pred odoslaním objednávky kupujúceho o predzmluvných informáciách, týkajúcich sa reklamačných, platobných, obchodných, prepravných a iných podmienok tak, že:
a) o hlavných vlastnostiach tovaru v rozsahu primeranom použitému prostriedku komunikácie a tovaru informoval na príslušnej katalógovej stránke eshopu obchodníka,
b) o obchodnom mene a sídle obchodníka informoval v týchto Všeobecných obchodných podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej stránke Internetového obchodu,
c) o telefónnom čísle obchodníka a o ďalších údajoch, ktoré sú dôležité pre kontakt kupujúceho s obchodníkom, najmä adresu jeho elektronickej pošty informoval na príslušnej stránke Internetového obchodu obchodníka a v týchto Všeobecných obchodných podmienkach,
d) o adrese obchodníka, na ktorej môže kupujúci uplatniť reklamáciu tovaru, podať sťažnosť alebo iný podnet informoval v týchto Všeobecných obchodných podmienkach,
e) o celkovej cene tovaru vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých ostatných daní alebo ak vzhľadom na povahu tovaru nemožno cenu primerane určiť vopred, spôsob, akým sa vypočíta, ako aj o nákladoch na dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky, alebo, ak tieto náklady a poplatky nemožno určiť vopred o skutočnosti, že kupujúci ich bude povinný uhradiť, informoval na príslušnej stránke Internetového obchodu obchodníka,
f) o platobných podmienkach, dodacích podmienkach, o lehote, do ktorej sa obchodník zaväzuje dodať tovar, o informácii o postupoch uplatňovania a vybavovania reklamácií, sťažností a podnetov kupujúceho informoval v príslušných článkoch týchto Všeobecných obchodných podmienok a Reklamačnom poriadku dostupnom na stránke internetového obchodu obchodníka,
g) o informácii o práve kupujúceho odstúpiť od kúpnej zmluvy, o podmienkach, lehote a postupe pri uplatňovaní práva na odstúpenie od zmluvy informoval v týchto Všeobecných obchodných podmienkach,
h) o poskytnutí formuláru na odstúpenie od kúpnej zmluvy informoval v týchto Všeobecných obchodných podmienkach, obchodník zároveň poskytol samotný formulár na odstúpenie od zmluvy,
i) o informácii, že ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy, bude znášať náklady spojené s vrátením tovaru obchodníkovi informoval prostredníctvom týchto Všeobecných obchodných podmienok,
j) o poučení o zodpovednosti obchodníka za vady tovaru a o možnostiach a procese reklamácie informoval obchodník v Reklamačnom poriadku dostupnom na príslušnej stránke Internetového obchodu,
k) o tom, že jazykom ponúkaným na uzatvorenie zmluvy je slovenský jazyk informoval v týchto Všeobecných obchodných podmienkach,
l) informáciu o možnosti a podmienkach riešenia sporu prostredníctvom systému alternatívneho riešenia sporov uviedol obchodník v týchto Všeobecných obchodných podmienkach; pričom obchodník zároveň uviedol na odkaz na platformu alternatívneho riešenia sporov, prostredníctvom ktorej môže spotrebiteľ podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu.
V. Kúpna cena a platobné podmienky
5.1. Cena produktov objednávaných prostredníctvom elektronického obchodu (ďalej len „kúpna cena“) je vygenerovaná vždy špeciálne pre každého jedného zákazníka po vyplnení objednávky na webovej stránke obchodníka. V prípade objednávky v zmysle čl. I bod 1.7 tohto článku VOP, zašle obchodník kupujúcemu cenovú ponuku emailom.
5.2. Obchodník negarantuje časovú platnosť kúpnych cien v prípade rovnakej objednávky v akomkoľvek časovom úseku. Pre vylúčenie akýchkoľvek pochybností, kúpna cena vygenerovaná v prípade konkrétnej objednávky sa po jej úhrade v lehote splatnosti už nemení.
5.3. Kúpna cena produktov nezahŕňa cenu dopravy, ani iné náklady súvisiace s dodaním produktov.
5.4. Základným platidlom je mena euro.
VI. Dodanie produktov
6.1. Obchodník spracúva všetky prijaté objednávky v poradí, v akom sú mu doručované. Dodacia lehota na objednaný produkt je 7 pracovných dní odo dňa uskutočnenia objednávky. V prípade špeciálnej požiadavky (najmä nie však výlučne požiadavka špeciálnych dokončovacích procesov, špeciálnej suroviny) sa dodacia lehota predlžuje o ďalšie pracovné dni, ktoré budú oznámené emailom v cenovej ponuke.
6.2. Ak obchodník nesplní svoj záväzok dodať vec v lehote podľa bodu 6.1 a nedodá vec ani v dodatočnej primeranej lehote poskytnutej mu kupujúcim, má kupujúci právo od zmluvy odstúpiť.
6.3. Ak je vzhľadom na všetky okolnosti zrejmé alebo ak pred uzavretím zmluvy kupujúci obchodníka výslovne informoval o tom, že dodanie tovaru v určenej lehote alebo v určený deň je pre kupujúceho osobitne dôležité, a obchodník tovar v tejto lehote nedodal, kupujúci má právo odstúpiť od zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty na dodanie veci.
6.4. Ak kupujúci odstúpi od zmluvy podľa bodu 6.1 alebo bodu 6.2, obchodník je povinný bezodkladne vrátiť kupujúcemu všetky plnenia prijaté na základe zmluvy.
6.5. Miestom dodania objednaného produktu je adresa uvedená kupujúcim v objednávke.
6.6. Dodanie produktu obchodník uskutoční vlastnými prostriedkami k rukám kupujúceho (alebo kupujúcim písomne splnomocnenej osobe na prevzatie produktu), alebo prostredníctvom tretích osôb (prepravných a zásielkových spoločností).
6.7. Dodanie produktu je uskutočnené jeho odovzdaním kupujúcemu (alebo kupujúcim písomne splnomocnenej osobe na prevzatie produktu), resp. jeho odovzdaním prvému prepravcovi na prepravu.
6.8. Prepravovaný produkt musí byť vhodne a bezpečne zabalený. Kupujúci svojim podpisom na prepravnom/dodacom liste potvrdzuje okrem dodania súčasne aj skutočnosť, že obal nebol porušený a produkt bol dodaný kompletne v zmysle objednávky.
6.9. Pri osobnom odbere v prípade viditeľného poškodenia produktu, prípadne zistiteľných vád, je kupujúci oprávnený neprevziať produkt. Prevzatím produktu sa má za to, že tento nemal vady zistiteľné pri osobnej prehliadke produktu. Pri osobnom i zásielkovom dodaní je kupujúci zároveň povinný vyznačiť poznámku o poškodení produktu v prepravnom/dodacom liste s výstižným opisom tohto poškodenia, a to okamžite pri prevzatí ak ide o vady zistiteľné pri prevzatí, alebo najneskôr do 10 dní od prevzatia ak ide o vady skryté. Všetky neskôr oznámené vady a poškodenia, resp. reklamácie dodaného množstva a kvality produktu nebudú zo strany obchodníka akceptované.
6.10. Spolu s dodaním tovaru poskytne obchodník kupujúcemu faktúru za doručený tovar.
VII. Prevzatie produktu
7.1. Kupujúci je povinný prevziať objednaný produkt, ktorý mu obchodník doručil na miesto dodania určené v objednávke.
7.2. Ak kupujúci neprevezme produkt, obchodník ho uloží vo svojej prevádzke a písomne vyzve kupujúceho na jeho vyzdvihnutie. Uplynutím lehoty na dodatočné prevzatie produktu, zmluvný vzťah založený kúpnou zmluvou medzi obchodníkom a kupujúcim zaniká.
7.3. Nebezpečenstvo poškodenia produktu a zodpovednosť za škodu na produkte prechádza na kupujúceho jeho prevzatím, pričom nezáleží na tom, či kupujúci prevezme produkt osobne alebo prostredníctvom poverenej/splnomocnenej osoby. V prípade uvedenom v bode 2 tohto článku VOP, prechádza nebezpečenstvo poškodenia produktu a zodpovednosť za škodu na produkte na kupujúceho dňom kedy kupujúci neprevzal produkt pri prvom pokuse o doručovanie.
VIII. Prepravné
8.1. Prepravné náklady obchodníka nie sú zahrnuté v kúpnej cene produktu. Tieto budú vyčíslené v automaticky vygenerovanej faktúre, alebo v cenovej ponuke zaslanej emailom a kupujúci sa zaväzuje uhradiť ich spolu s kúpnou cenou.
IX. Odstúpenie kupujúceho od kúpnej zmluvy
9.1. Kupujúci môže odstúpiť od kúpnej zmluvy v súlade a spôsobom upraveným v Občianskom zákonníku. Kupujúci má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu do 14 kalendárnych dní odo dňa kedy kupujúci alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme produkt.
9.2. Pri uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy je kupujúci povinný informovať o svojom rozhodnutí odstúpiť od zmluvy predávajúceho jednoznačným vyhlásením, na tento účel môže kupujúci použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý mu bol odovzdaný alebo zaslaný a súčasne je k dispozícii na stránke Internetového obchodu obchodníka následný formulár na odstúpenie od kúpnej zmluvy, jeho použitie však nie je povinné.
9.3. Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak kupujúci zašle oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy.
9.4. Po odstúpení od zmluvy vráti obchodník kupujúcemu všetky platby, ktoré kupujúci uhradil v súvislosti s uzavretím zmluvy, vrátane nákladov na doručenie tovaru kupujúcemu. To sa nevzťahuje na dodatočné náklady, ak si kupujúci zvolil iný druh doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý obchodník ponúka. Platby budú kupujúcemu vrátené najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia kupujúceho o odstúpení od tejto zmluvy. Úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký kupujúci použil pri svojej platbe, ak výslovne nesúhlasil s iným spôsobom úhrady, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov. Obchodník môže s vrátením platby čakať do vrátenia tovaru späť na adresu obchodníka alebo do preukázania, že kupujúci odoslal tovar späť, podľa toho, čo nastane skôr.
9.5. Náklady na vrátenie tovaru obchodníkovi znáša kupujúci.
9.6. Kupujúci je povinný pri odstúpení od zmluvy tovar zaslať obchodníkovi nepoškodený, pokiaľ možno v originálnom obale a nepoužívaný. Tovar zaslaný na dobierku obchodník neprevezme.
9.7. Ak kupujúci doručí obchodníkovi tovar, ktorý je značne použitý alebo poškodený alebo neúplný a hodnota predmetného tovaru je znížená v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru, obchodník má voči kupujúcemu nárok na náhradu škody vo výške hodnoty opravy tovaru a uvedenia tovaru do pôvodného stavu, resp. obchodník má právo požadovať od kupujúceho preplatenie zníženia hodnoty tovaru a kupujúci je o tejto skutočnosti upovedomený.
9.8. Kupujúci je povinný obchodníkovi uhradiť náhrady najviac vo výške rozdielu medzi kúpnou cenou tovaru a hodnotou tovaru v čase odstúpenia od kúpnej zmluvy, ak došlo k zníženiu hodnoty tovaru z dôvodov na strane kupujúceho v zmysle predchádzajúceho odseku. Odstúpenie od zmluvy je voči Obchodníkovi účinné od okamihu, keď mu je doručené písomné vyhlásenie kupujúceho o odstúpení od zmluvy. V prípade odstúpenia od zmluvy, sa zmluva od počiatku ruší a zmluvné strany sú povinné vrátiť všetko, čo si na jej základe poskytli.
9.9. Ak dôjde k poškodeniu tovaru počas prepravy na základe odstúpenia od zmluvy, poškodený tovar bude vrátený kupujúcemu. Za takto vzniknuté škody Obchodník nenesie zodpovednosť.
9.10. Kupujúci má právo odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je kúpa tovaru aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
9.11. Kupujúci, spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy podľa § 19 ods. 1 písm. c) – písm. f) zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov:
a) dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácií spotrebiteľa alebo tovaru vyrobeného na mieru,
b) dodanie tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze,
c) dodanie tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený,
d) dodanie tovaru, ktorý vzhľadom na svoju povahu môže byť po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom.
9.12 Ak kupujúci, spotrebiteľ nesplní niektorú zo svojich vyššie uvedených povinností, odstúpenie od zmluvy nie je platné a účinné a Obchodník nie je povinný vrátiť všetky preukázateľné úhrady kupujúcemu a zároveň má nárok na úhradu nákladov spojených s odoslaním tovaru naspäť kupujúcemu.
9.13 Pre odstúpenie od zmluvy zo strany kupujúcich – podnikateľských subjektov sa uplatňujú zákonné podmienky upravené v Obchodnom zákonníku.
9.14 Kupujúci môže bez peňažnej sankcie stornovať výlučne svoju objednávku uskutočnenú prostredníctvom objednávkového formulára „Objednávka“, a to do 24 hodín odo dňa zadania platobného príkazu na zaplatenie kúpnej ceny, najneskôr však pred pripísaním kúpnej ceny na účet predávajúceho a zároveň je povinný o uvedenej skutočnosti telefonicky a písomne upovedomiť predávajúceho. Predávajúci sa zaväzuje do 14 dní vrátiť kupujúcemu kúpnu cenu, ak došlo k jej pripísaniu na účet predávajúceho, ak sa zmluvné strany nedohodnú na náhradnom plnení. V prípade akceptácie cenovej ponuky predávajúceho zaslaním potvrdzujúceho emailu, stornovanie nie je možné.
9.15 Ak dôjde k stornovaniu objednávky po pripísaní kúpnej ceny na účet predávajúceho, prípadne ak kupujúci nesplní svoju oznamovaciu povinnosť v zmysle bodu 9.14 tohto článku VOP, predávajúci nie je povinný storno objednávky akceptovať a má sa za to, že kúpna zmluva bola riadne uzatvorená.
9.16 Predávajúci nepreberá vrátený produkt prostredníctvom dobierkovej služby, produkt v prípade ak sú dané zákonné dôvody musí byť zo strany kupujúceho vrátený formou bežného poštového balíka alebo zásielkovou spoločnosťou.
9.17 Kontaktné údaje predávajúceho pre prípad odstúpenia od zmluvy alebo reklamácie podľa nasledujúceho článku sú nasledovné:
– adresa: GREEN – SWAN PHARMACEUTICALS SR, s.r.o. (GS Klub.sk)
……………………Zoltána Kodálya 769/29, Galanta 924 01
– telefónne číslo: 031/701 8251
– email: eshop@gsklub.sk
X. Zodpovednosť za vady, záruka, reklamácie a spory
10.1. Obchodník nezodpovedá za vady produktu, ak tieto sú spôsobené nekvalitnými podkladmi dodanými kupujúcim.
10.2. Obchodník nie je povinný upozorniť kupujúceho na nedostatočnú kvalitu podkladov. Obchodník nekontroluje kvalitu dodaných podkladov, tieto nijako neupravuje a nemení, ale sú spracovávané automaticky. Rovnako nezodpovedá za obsah podkladov a ich súlad so všeobecne záväznými právnymi predpismi, ako ani za porušovanie práv duševného vlastníctva tretích osôb.
10.3. Výlučne kupujúci zodpovedá za vady produktov spôsobené dodaním vadných/ nekvalitných podkladov.
10.4. Kupujúci zodpovedá za obsah podkladov a ich súlad so všeobecne záväznými právnymi predpismi Slovenskej republiky a/alebo so všeobecnou morálkou a zodpovedá za akúkoľvek škodu, ktorá by mohla byť spôsobená tretím osobám v súvislosti s použitím produktov.
10.5. V prípade, ak obchodník zistí pri spracúvaní objednávky, že dodaný obsah podkladov je hanlivý, prípadne v rozpore s morálnymi a etickými názormi obchodníka, alebo všeobecne záväznými právnymi predpismi, je obchodník oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy, doručením písomného oznámenia o stornovaní potvrdenia objednávky emailom. Kupujúcemu nevzniká nárok na žiadnu náhradu, okrem nároku na vrátenie už zaplatenej kúpnej ceny.
10.6. Obchodník poskytuje záruku na dodané produkty v súlade s príslušnými právnymi predpismi Slovenskej republiky. Záručná doba začína plynúť odo dňa prevzatia produktu zo strany kupujúceho. V prípade kupujúcich – podnikateľských subjektov sa na zodpovednosť za vady produktu a na podmienky poskytnutia záruky vzťahujú ustanovenia Obchodného zákonníka.
10.7. V prípade vrátenia produktu s vadou, ktorá vyšla najavo až po jeho prevzatí, a ktorá nebola zrejmá a zistiteľná pri bežnej kontrole pri prevzatí, má kupujúci nárok na primeranú zľavu z kúpnej ceny zodpovedajúcu povahe a rozsahu vady alebo vrátenie kúpnej ceny. Ak ide o vadu, ktorá robí vec neupotrebiteľnou, má kupujúci nárok odstúpiť od zmluvy. Po dohode zmluvných strán môže byť produkt s vadou nahradený aj novým produktom bez vád. Poškodený, alebo vadný tovar musí byť kompletný.
10.8. Kupujúci je oprávnený uplatniť reklamáciu na produkt v záručnej dobe, a to bezodkladne potom, ako sa o vade produktu dozvedel, zaslaním písomnej reklamácie na adresu predávajúceho uvedenú v týchto VOP a to v súlade so všeobecne záväznými právnymi predpismi. Konkrétne podmienky uplatnenia reklamácie sú uvedené v Reklamačnom poriadku. Reklamačný poriadok nájdete tu.
XI. Alternatívne riešenie sporov
11.1. V prípade, že spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým obchodník vybavil jeho reklamáciu alebo sa domnieva, že Obchodník porušil jeho práva, kupujúci má právo obrátiť sa na obchodníka so žiadosťou o nápravu. Ak obchodník na žiadosť kupujúceho podľa predchádzajúcej vety odpovie zamietavo alebo na takúto žiadosť neodpovie v lehote do 30 dní odo dňa jej odoslania kupujúceho, kupujúci má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s predávajúcim je Slovenská obchodná inšpekcia alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk/, alebo priamo TU; kupujúci má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia sporov sa obráti. Kupujúci môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho spotrebiteľského sporu použiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/, alebo priamo TU. Všetky ďalšie informácie ohľadne alternatívneho riešenia sporov medzi obchodníkom a Kupujúcim – spotrebiteľom vyplývajúcich z Kúpnej zmluvy ako spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiacich s Kúpnou zmluvou ako spotrebiteľskou zmluvou sú uvedené na internetovej stránke Ministerstva hospodárstva SR www.mhsr.sk a v zákone č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
XII. Ochrana osobných údajov a súkromia
12.1. Kupujúci pri registrácii na Internetovej stránke a nákupe formou vyplnenia objednávkového formulára berie na vedomie a vyhlasuje, že bol oboznámený so ZÁSADAMI OCHRANY OSOBNÝCH ÚDAJOV E-OBCHODU.
XIII. Záverečné ustanovenia
13.1. Tieto VOP sú platné a účinné dňom 01.07.2024.
13.2. Obchodník je oprávnený tieto VOP meniť .
13.3. Vzťah medzi Obchodníkom a kupujúcim sa vo veciach neupravených VOP riadia právnymi predpismi Slovenskej republiky , najmä zákonom č. 40 / 1964 Zb . , Občianskym zákonníkom.
13.4. Tieto VOP platia v znení v akom sú uverejnené na internetovej stránke predávajúceho a boli schválené príslušným orgánom spoločnosti GREEN – SWAN PHARMACEUTICALS SR, s.r.o.
Reklamačný poriadok
- Obchodník zodpovedá kupujúcemu, že produkt je pri prevzatí bez vád. To neplatí, ak je predmetom kúpnej zmluvy produkt s vadami, ktoré je obchodník, ak sú mu známe, alebo s prihliadnutím na všetky okolnosti mu mali byť známe, povinný oznámiť kupujúcemu.
- Reklamáciu je možné uplatniť písomnou formou e-mailom alebo poštou na adresu: GREEN – SWAN PHARMACEUTICALS SR, s.r.o., so sídlom Zoltána Kodálya 769/29, Galanta 924 01. Reklamovaný tovar je možné zaslať na uvedenú adresu Slovenskou poštou alebo cez inú doručovateľskú spoločnosť avšak zásielky na dobierku obchodník nepreberá. Produkt odporúča obchodník poistiť. Súčasťou reklamácie musí byť písomný popis vád, ktoré sú predmetom reklamácie, doklad o kúpe produktu alebo poštová doručenka a vyplnený reklamačný formulár. Na uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady (reklamáciu) vždy postačuje jeden z uvedených dokladov. Súčasťou reklamácie musia byť aj kontaktné údaje kupujúceho v rozsahu meno a priezvisko, bydlisko, e-mail, telefonický kontakt a IBAN. Reklamačné konanie začína dňom, kedy sú splnené kumulatívne všetky nasledujúce podmienky:
doručenie oznámenia o uplatnení reklamácie obchodníkovi,
doručenie reklamovaného produktu od kupujúceho obchodníkovi, - Začiatok reklamačného konania je zároveň dňom uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady.
- O prijatej reklamácií sa kupujúcemu vystaví reklamačný list s uvedením dátumu, kedy sa reklamácia prijala, aký produkt je reklamovaný, kedy a kde bol produkt zakúpený, o akú vadu sa jedná a cenu, za akú bol produkt zakúpený. Toto potvrdenie obchodník bezodkladne zašle kupujúcemu na e-mail alebo adresu uvedenú kupujúcim v oznámení o uplatnení reklamácie. Ak nie je možné reklamačný list doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s potvrdením o vybavení reklamácie.
- O vybavení reklamácie vydá obchodník písomné potvrdenie, ktoré obsahuje údaje kupujúceho, dátum, kedy sa reklamácia prijala, aký produkt bol reklamovaný, kedy a kde bol produkt zakúpený, popis vady, dátum vybavenia reklamácie a spôsob vybavenia reklamácie.
- Ak obsahuje produkt vady, má kupujúci právo požadovať dodanie nového produktu bez vád, pokiaľ to nie je vzhľadom k povahe vady neprimerané, alebo pokiaľ bol predmetom kúpnej zmluvy produkt s vadami, ktoré obchodník, ak mu boli vady známe, alebo s prihliadnutím na všetky okolnosti mali byť známe, oznámil kupujúcemu. Pokiaľ sa vada týka iba súčasti produktu, môže kupujúci požadovať len výmenu danej súčasti produktu; ak to nie je možné, má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy.
- Právo na dodanie nového produktu, alebo výmenu súčasti produktu má kupujúci aj v prípade odstrániteľnej vady, pokiaľ nemôže daný produkt riadne užívať. V takomto prípade má kupujúci právo od Kúpnej zmluvy odstúpiť.
- Ak kupujúci od kúpnej zmluvy neodstúpi alebo si neuplatní právo na dodanie nového produktu bez vád, môže požadovať primeranú zľavu z ceny produktu. Kupujúci má právo na primeranú zľavu z ceny produktu aj v prípade, že mu obchodník nemôže dodať nový produkt bez vád, vymeniť jeho súčasť, ako aj v prípade, že obchodník nezjedná nápravu v primeranej dobe, alebo ak by zjednanie nápravy spôsobilo kupujúcemu značné problémy.
- Právo z vadného plnenia kupujúcemu neprináleží, pokiaľ obchodník pred prevzatím produktu vedel, že produkt má vadu, alebo pokiaľ kupujúci vadu sám spôsobil.
- Ak je na produkte poskytovaná záruka, kupujúci má právo uplatniť zodpovednosť z vadného plnenia v záručnej dobe.
- Na žiadosť kupujúceho je obchodník povinný poskytnúť doklad o zakúpení produktu obsahujúci údaje, ktoré musí obsahovať záručný list.
- Reklamácia produktu, vrátane odstránenia vád daného produktu, musí byť vybavená bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, pokiaľ sa obchodník s kupujúcim nedohodnú na dlhšej lehote. Po uplynutí tejto lehoty má kupujúci rovnaké práva, akoby sa jednalo o podstatné porušenie kúpnej zmluvy.
- Lehota na vybavenie reklamácie neplynie v prípade, že obchodník neobdržal od kupujúceho všetky podklady potrebné pre vybavenie danej reklamácie, a to do doby, než budú dané podklady dodané.
- Obchodník alebo ním určený subjekt po riadnom vybavení danej reklamácie vyzve kupujúceho k prevzatiu opraveného produktu.
- Ak kupujúci nie je spokojný so spôsobom, ktorým obchodník vybaví jeho reklamáciu, alebo ak sa domnieva, že obchodník porušil jeho práva, má právo obrátiť sa na obchodníka so žiadosťou o nápravu. Ak obchodník žiadosť kupujúceho zamietne, alebo na ňu do 30 dní odo dňa jej odoslania neodpovie, má kupujúci právo podať subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len ako „subjekt ARS“) v zmysle zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ďalej len ako „návrh“). Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde vyčísliteľná hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 EUR. Subjektom ARS je Slovenská obchodná inšpekcia, alebo iná právnická osoba zapísaná do zoznamu subjektov ARS vedeného Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (ďalej len ako „ministerstvo“). Návrh môže kupujúci podať u subjektu ARS v listinnej podobe, v elektronickej podobe, alebo ústne do zápisnice. Návrh môže kupujúci podať aj prostredníctvom formuláru dostupného na webovom sídle ministerstva, webovom sídle Slovenskej obchodnej inšpekcie www.soi.sk, alebo prostredníctvom platformy ARS dostupnej na webovej stránke EÚ – Riešenie spotrebiteľských sťažností online. Alternatívne riešenie sporov vedené Slovenskou obchodnou inšpekciou je bezodplatné, iný subjekt ARS môže od kupujúceho požadovať úhradu poplatku za začatie ARS maximálne do výšky 5 EUR s DPH. Subjekt ARS ukončí alternatívne riešenie sporov v zásade do 90 dní odo dňa jeho začatia.
- Na právne vzťahy upravené týmto reklamačným poriadkom sa vzťahujú právne predpisy platné na území Slovenskej republiky. Tento reklamačný poriadok sa vzťahuje len na vzťahy, ktoré vznikli medzi obchodníkom a kupujúcim, ktorý je spotrebiteľom v zmysle zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník a 108/2024 o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
- Obchodník si vyhradzuje právo na zmenu tohto reklamačného poriadku. Zmena reklamačného poriadku je účinná odo dňa umiestnenia jeho nového znenia na internetovej stránke www.gsklub.sk